Effectiviteit van give away’s gemeten

      Geen reacties op Effectiviteit van give away’s gemeten
  • Effectiviteit van giveaways gemeten Giveaways kunnen net zo effectief zijn als tv- en printreclame. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Britse branchevereniging BPMA (British Promotional Merchandise Association). Het externe marktonderzoekbureau ondervroeg at random 14.728 volwassenen in Groot-Brittannië over giveaways die ze het afgelopen jaar zakelijk of privé hadden gekregen.

    Daaruit kwam o.a. naar voren dat 66% van de ondervraagden zich de bedrijven c.q. merken herinnerden van wie ze het gadget hadden gekregen. Van hen gaf 79% aan dat ze (zeer) waarschijnlijk met de betreffende bedrijven zaken zouden gaan doen. Goed voor merkbekendheid
    Opvallend is ook dat 56% van de respondenten zei beter over het merk/bedrijf te denken na ontvangst van het presentje. Een kleine 85% vindt dat weggevertjes de bekendheid van het merk c.q. bedrijf vergroten.
    Bijna 90% van de ondervraagden behoudt de giveaway meer dan een jaar. 

Geef een reactie