Effectiviteit van give aways gemeten

      Geen reacties op Effectiviteit van give aways gemeten
Effectiviteit van give away’s gemeten

Effectiviteit give-aways: zo meet je het succes van promotieartikelen

De effectiviteit van give-aways is groter dan veel bedrijven denken. Promotieartikelen zoals bedrukte drinkflessen, pennen of powerbanks hebben een bewezen impact op klantbinding en merkherkenning. Ze vallen op, blijven lang in gebruik en zorgen dat je merk top-of-mind blijft bij je doelgroep.

Volgens internationaal onderzoek onthoudt maar liefst 66% van de ontvangers het merk op een promotieartikel. Bovendien geeft 79% aan later contact op te nemen of zelfs tot aankoop over te gaan. De effectiviteit van give-aways is dus niet alleen voelbaar, maar ook meetbaar.

Hoe meet je het succes van een give-away?

Wil je zeker weten dat je give-away werkt? Voeg dan bijvoorbeeld een QR-code toe aan het product die leidt naar een specifieke landingspagina. Zo kun je het aantal bezoeken en conversies eenvoudig bijhouden. Ook kortingscodes of klanttevredenheidsonderzoeken kunnen inzicht geven in het effect van je actie. Zo meet je wat werkt, en waar je nog kunt verbeteren.

Geef slim weg, haal meer uit je actie

Kies give-aways die passen bij jouw doelgroep en doel. Voor jonge professionals werkt een bedrukte powerbank uitstekend, terwijl een herbruikbare koffiebeker juist past bij duurzame merken. Door je geschenk persoonlijk te maken – bijvoorbeeld met een naam of boodschap – creëer je nog meer betrokkenheid.

Wil je inspiratie opdoen voor effectieve give-aways? Bekijk dan onze duurzame relatiegeschenken of ontdek slimme tech gadgets die indruk maken én meetbare resultaten opleveren. Door goed te kiezen en slim te meten haal je het maximale uit elk promotieartikel.

De effectiviteit van give-aways is geen toeval. Het is een strategie – en jij kunt die vandaag nog inzetten.

Volgens ons is deze blog ook leuk voor u: Wil je noodopladers laten bedrukken met jouw logo of ontwerp?

Wil je de effectiviteit van jouw give‑aways verhogen? Vraag dan een maatwerk advies aan bij TBTB. We helpen je bij het kiezen van items die passen bij je doelgroep en doelstellingen. Zo krijg je niet alleen meer zichtbaarheid, maar meetbare impact — én een sterk rendement op je relatiegeschenken‑budget.

Geef een reactie